Spletni šahovski portal - vrata v čudoviti svet šaha Novi člani  |  Prijava  |  Pomoč





Za igranje šaha na ICP portalu se morate prijaviti z vašim uporabniškim imenom in geslom!

Kako začeti partijo


Pri vsaki potezi v otvoritvi moramo misliti na troje: na mobilizacijo, na važna polja v sredini šahovnice in na kmetsko falango, ki ne sme imeti slabih mest. Vsaka začetna poteza, ki lepo skrbi na tri strani, ki ustreza vsem zahtevam teh treh odločilnih faktorjev, je v otvoritvi dobra. dr. Milan Vidmar

Spoznali smo osnovna pravila šahovske igre in sedaj začnimo s svojo prvo partijo, nekaj nasvetov:
  1. Najprej se razvijejo lahke figure. Razvoj skakačev je razmeroma enostaven, medtem ko je razvoj lovcev povezan s pomikanjem centralnih kmetov. Pravočasna rokada bo zaščitila kralja in dala v igro trdnjavo.
  2. Ob napredovanju kmetov in razvoju figur je treba posvečati pozornost centralnim poljem na šahovnici. Figure so v centru bolj aktivne. To še posebno velja za skakače.
  3. Premikanje kmetov naj bo ob podpori figur. Kmetje naj varujejo prostor in zagotavljajo svojim figuram prosto gibanje.
Izogibati se je treba:
  1. Prezgodnjemu igranju z damo, ki lahko zaradi tega postane tarča napada nasprotnikovih lahkih figur in kmetov;
  2. Igranju potez z istimi figurami, če to ni res potrebno;
  3. Nepotrebnemu napredovanju robnih kmetov (a3, h3, a6, h6);
  4. Zavlačevanju z rokado.


1.e4 e5 2.Dh5? Sc6 3.Lc4 g6 4.Df3 Sf6 5.Db3? Sd4! 6.Dc3 (ne 6.Lxf7+ zaradi 6...Ke7 7.Dc4 b5) 6...d5 (lahko tudi 6...Sxe4; štiri od prvih šestih potez je beli odigral z damo; ni čudno, da je črni sedaj začel s svojim napadom) 7.Lxd5 Sxd5 8.exd5 Lf5 9.d3 Lb4! 10.Dxb4 Sxc2+ z osvojitvijo dame.

Privzemimo, da je otvoritev za nami. Sedaj je potrebno pripraviti načrt za akcijo. Ta načrt mora vzeti v obzir stanje na šahovnici. Če je možna koncentracija sil na nasprotnikovega rokiranega kralja ali še ugodneje, nerokiranega kralja, potem bo vsekakor najprivlačnejše napasti kralja.

Tarrasch-Fogel, Nürnberg, 1910




Sledilo je 11.b3 (Beli ima načrt napada z lovcem na veliki diagonali; napad z lovcem na g5 ne bi bil tako učinkovit) 11...Lc6 12.Lb2 Lf8 13.Sd5 Sg4 14.h3 Lxd5 15.exd5 Sf6 (na 15...Se5 gre 16.Te3 z nadaljnjim Tae1 in f4) 16.Lb5 Txe1+ 17.Txe1 a6 18.Ld3 Dd7 19.Dh4 h6 20.Te3 (beli ni zadovoljen samo z osvojitvijo kmeta) 20...Kh8 (20...Sxd5 21.De4) 21.Tf3 Sg8 22.Dh5 Sf6 23.Txf6 gxf6 24.Lxf6+ Kg8 25.Lf5 in črni se je vdal.

V naslednjem primeru pozicija ne dovoljuje napada na kralja, zato se priporoča napad na nasprotnikove figure in kmete (pri čemer se pazi na svojega kralja).

Paulsen-Morphy, New York, 1857



1...Sxe5 2.dxe5 Lxc3 3.bxc3 c6 4.La4 Da5 5.Lb3 Dxc3 in črni ima kmeta več.

Nekaj praktičnih napotkov:
  1. Bodite pogumni in izvirni v svoji igri;
  2. Poskusite uskladiti akcijo svojih figur, ne začenjajte pustolovskih izpadov s posameznimi figurami ali kmeti;
  3. Poskušajte preprečevati ali prehiteti nasprotnika v njegovih namerah;
  4. V obrambni poziciji (običajno je to s črnimi figurami) poskušajte zadati nasprotniku kar največ težav pri oblikovanju napada.

Nasvet za prvo otvoritev




Izvedite vsaj 4 osnovne korake:
  • ožji center zasedite s kmeti(idealni kmečki center)
  • izvedite rokado
  • povežite trdnjavi v prvi vrsti
  • postavite vsaj eno trdnjavo v center