Spletni šahovski portal - vrata v čudoviti svet šaha Novi člani  |  Prijava  |  Pomoč





Za igranje šaha na ICP portalu se morate prijaviti z vašim uporabniškim imenom in geslom!

Šahovske končnice

Otvoritve te naučijo otvoritev, končnice te naučijo šah. (Stephan Gerzadowicz)

Šahovska središčnica se nanaša na del šahovske igre med otvoritvijo in končnico, ki pa ni natančno določen, lahko preide v končnico postopoma ali pa takoj po izmenjavi lahkih figur. V tem delu igre igralci utrjujejo svojo pozicijo in slabijo nasprotnikovo. V središčnici je najpogosteje največ taktičnih možnosti za napad, obrambo in menjavo figur. Smiselna menjava in dobra strateška postavitev figur je še posebej pomembna. Središnjica se lahko konča z matom, patom ali s prehodom v šahovsko končnico.

Nekaj splošnih navodil za igranje končnic:

  1. trdnjavske končnice s kmetom več je izredno težko dobiti, zato kot slabša stran ne menjajte trdnjav.
  2. kmečke končnice s kmetom več so skoraj vse dobljene
  3. raznobarvni lovci so večinoma remi, tudi precej končnic z dvema kmetoma več
  4. istobarvni lovci s kmetom prednosti so v glavnem dobljeni
  5. figure postavljajte na aktivna polja.
Najmočnejše so centralizirane in gibljive figure.
  1. kmete ustavljajte s kraljem, ne s figurami
  2. trdnjava s prostim krilnim kmetom je močnejša od dveh lahkih figur
  3. dama in skakač sta močnejša od dame in lovca
  4. kmete postavljajte na polja, ki niso enaka poljem po katerih sepremika lovec
  5. poskušajte z enim kmetom blokirati dva nasprotnikova (zaostali kmetje)
  6. izogibajte se robnim kmetom
  7. izogibajte se dvojnim kmetom, ker je to praktično isto kot en kmet
  8. izogibajte se osamljenim kmetom, ker so lahek plen za nasprotnikove figure
  9. poskušajte nasprotniku razbiti kmečko strukturo
  10. poskušajte ustvariti branjene proste kmete
  11. če že morate ustaviti kmeta s figuro, ga ustavite od zadaj, ne pred njim
  12. če imate kmeta manj, menjajte kmete, ker kmet prednosti ob figurah ne pomeni velike prednosti
  13. če imate kmeta več, menjajte figure, ker so kmečke končnice običajno dobljene
  14. če imate figuro manj, menjajte kmete, ker je s figuro več brez dodatnih kmetov težje zmagati (samo skakač ali samo lovec ne moreta matirati)
  15. če imate figuro več, menjajte figure, ker na koncu figura ob pomoči kmetov enostavno zmaga
  16. pazite se robnega kmeta v kombinaciji z NAPAČNIM lovcem (tak, ki ne more napasti polja pretvorbe)